“Saga Okeanos” ur hyllan?

Jag har känt en längtan efter att jobba med spelskrivande och därför har jag tagit fram Saga Okeanos ur den virtuella hyllan där den samlad bit-damm en tid.

Spelet består av tre delar: kampanjvärlden, regelmotorn, speldata (monster etc).

Kampanjvärlden kräver inte mycket arbete för att bli klar, kan några veckors sporadiskt skrivande. Regelmotorn är en reviderad version av Tomas Arferts Saga, så inte heller där krävs särskilt mycket arbete. Det handlar väl mest om att bygga om magireglerna, vilka blir rejält annorlunda.

Det allvarliga problemet är nästa steg: layout och illustrationer. Eftersom Tomas inte tecknar för närvarande finns just nu ingen lösning, eftersom de aktiva spelillustratörer jag känner är fulltecknade med andra projekt inom överskådlig framtid. Så jag vet faktiskt inte vad jag ska göra med detta.

2 thoughts on ““Saga Okeanos” ur hyllan?

Leave a Reply

