Omstart för Mutant!

Dags för en ny inkarnation av en svensk klassiker: Mutant År Noll (M0) blir den femte eller sjätte beroende på hur man räknar. Bakom projektet står Fria Ligan, som redan är väletablerade på rollspelsmarknaden. Deras vision är kärv och katastrofnära (länk >>>)

Jodå, jag är eventuellt med på ett hörn. Om Fria Ligan drar in tillräckligt på crowdfunding ska jag skriva en äventyrsplats.* Läs mer här >>>

Jag tycker att det är fantastiskt att gamla svenska klassiker rebootas. Ett gott betyg för oss som var med och skapade originalen för nästan trettio år sedan.

Fria Ligan ger ett smakprov

*Not 6 april: Nu är det delmålet uppnått. Jag är definitivt med i racet.

Not 18 april: Nu är insamlingen >140 kkr.😎

6 thoughts on “Omstart för Mutant!

  1. Riktigt intressant! Jag såg att crowdfundingen var uppe i över 80.000 kronor nu, så målet för en äventyrsplats av herr Blixt är uppnått…

  2. Helt underbart! Anders Blixt, tillbaka i Zonen. Av alla delmål så kändes det mest spännande! Fria Ligan har gjort ett riktigt bra jobb med intressanta stretch-mål, och det känns kul att alla nu blivit infriade.

Leave a Reply

