Skockfinansiera Saga 2.0

Jag har alltid gillat fantasyrollspelet Saga, eftersom jag tycker att det är vår tids Drakar och Demoner. Tomas Arfert jobbar i samma anda som jag gjorde när jag skrev Expert Drakar och Demoner för precis 30 år sedan: den sagomedeltid som vi möter i filmer som Ivanhoe, Robin Hood Prince of Thieves och Ladyhawke.

Nu är det dags att uppgradera Saga med en ny och förbättrad upplaga. Tomas med vapendragare på Saga Games tänker satsa på att utvidga spelvärlden, ett grepp som jag gillar eftersom detta ger spelet mer av sin speciella charm. Här hittar du projektet på Kickstarter — länk >>>

Här följer en klassisk “äventyrare på värdshus”-scen ur Saga. Den visar utan krumbukter vad spelet handlar om.

Leave a Reply

