Sci-Fi! och Fenix

ScFiCoverSummary in English: This post deals with new material for the Swedish RPG Sci-Fi!

Saga Games har meddelat att rollspelet Sci-Fi! kommer ut i handeln under december. Tove Gillbring, chefredaktör för Fenix, har redan frågat mig om artiklar till spelet för kommande nummer av tidningen. Jättekul att hon är ute i så god tid.

Jag planerar att skriva en artikel om psioniska krafter — en stapelvara inom space opera — och en som skildrar en äventyrlig värld. I själva spelet beskriver jag två världar, den torra och kärva planeten Khuda och ett pulpigt retro-Mars, och jag funderar nu på vad som vore kul att ta itu med härnäst. Så här ger jag alla Sveriges gamers en möjlighet att ge mig råd: vilken slags spaceopera-planet skulle du vilja läsa om i Fenix?

5 thoughts on “Sci-Fi! och Fenix

  1. Har korrlöst Sci-fi!!. Tycker själva äventyret i boken är värd att bygga vidare på “Vildhundsjakt”. Sitter själv och fnular på en idé kring att spela vägen mot en motståndsrörelse när Zhakarr invaderar X. By the way, ett grymt spel!

    • Kul att du gillar mitt spelkosmos. Och du har rätt, “vildhundsjakt” (dvs uppspårande av mänskliga krigsförbrytare och quislingar) bland stjärnorna kan bli spännande äventyr.

  2. Ser MYCKET spännande ut! Jag skulle vilja läsa om en planet som ligger mellan två krigförande planeter, där härskaren är svag och ligger för döden medan det pågår en maktkamp bakom hans rygg, och där huvudstaden huserar spioner, revolutionärer och äventyrare.

  3. Pingback: Sci-Fi! och våra drömmars Venus | The Dream Forge

Leave a Reply

